مهراب قاسم خانی برای پژمان جمشیدی نگران است/ ابراز نگرانی آقای مشهور سوژه شد

نویسنده سریال مرد هزار چهره نسبت به فعالیت پژمان جمشیدی در سینما ابراز نگرانی کرد.

مهراب قاسم خانی برای پژمان جمشیدی نگران است/ ابراز نگرانی آقای مشهور سوژه شد
عسل افشاری
عسل افشاری
نویسنده
به گزارش پلاس ، مهراب قاسم‌خانی نویسنده سریال مرد هزارچهره با بیان اینکه فضای مجازی بی رحم‌تر از سینما است گفت: بازیگر نیستم و ۱۲ سال است کار نکردم، اما در این سال‌ها به دلیل تعداد دنبال کنندگان مجازی، بیشترین پیشنهاد بازیگری را دریافت کردم.

او در نشست تولیدکنندگان محتوای ایران عنوان کرد: فعالیت من در فضای مجازی به سال‌های دور باز می‌گردد، درواقع من هر قدر که ارتباطم با کار قطع شد، دلم می خواست برخی حرف‌ها و شوخی‌ها را بیان کنم، به همین دلیل سراغ شبکه های اجتماعی رفتم و محتواهایم را آنجا نوشتم.

وی درباره تغییر روند تولیدمحتواهای شخصی‌اش در شبکه های اجتماعی گفت: خیلی آدم منظم و با برنامه‌ای نیستم به همین دلیل روند بلند مدتی در فعالیت مجازی نمی‌بینم و اخیرا هم که تولید محتوا نکردم. در دوره ای به اصطلاح فالورهای من در فضای مجازی یک میلیون نفر شدند و پسرم به من نشان داد که روزی ۶ ساعت در اینستاگرام هستم و همین سبب شد که من یک مدت صفحه اینستاگرامم را با یک میلیون مخاطب خصوصی کنم که همه برای این ماجرا من را مسخره می‌کردند.

پرفالورترین فیلمنامه نویس دنیا هستم

قاسم‌خانی با اشاره به سبک زندگی و میزان شهرتش گفت: من احتمالا پرفالورترین فیلمنامه نویس جهانم و حتی نمی‌دانم این افتخار است یا نه. نکته این بود که من به عنوان کسی که کاری نمی‌کنم مخاطبانم افزایش پیدا می‌کرد و این بیشتر عجیب بود چون من هیچ یک از شرایط سلبریتی‌ها را نداشتم و فقط حرف می‌زدم.

نویسنده فیلم سینمایی سن پطرزبورگ با اشاره به تفاوت دو فضای تلویزیون و بستر شبکه های اجتماعی در حوزه تولید محتوا بیان کرد: «یک زمانی ما در تلویزیون کار می‌کردیم و سریال می‌نوشتیم، شاید حدود ۳۰۰ قسمت سریال برای تلویزیون ساختیم که بر اساس ذائقه خودمان بود و هیچ بازخوردی هم نداشتیم. آن زمان یکسری آمار می‌دادند که نمی‌دانستیم از کجا آن آمارها به دست می‌آید؛ مثلا می‌گقتند برنامه شما ۴۰ درصد مخاطب دارد با ۷۰ درصد رضایت و ما نهایت بازخورد را از منتقدان دریافت می‌کردیم. درواقع در آن زمان من یک هنرمند مستقل بودم که بر اساس نگاه خودم اثر تولید می‌کردم و آن را دوست داشتم.

تولید محتوا براساس ذائقه مخاطب

نویسنده سریال باغ مظفر ادامه داد: «ازیک زمانی به بعد تمام محتواها به سمت ذائقه مخاطب رفت، استقلالش از او گرفته شد و آمارها به او گفت که چه بسازد و چگونه نگاه کند. من باور دارم که وظیفه تولیدکننده محتوا به عنوان خالق اثر این است که یک گام جلوتر از مخاطب باشد، اکنون اگر من یک اثر را در فضای مجازی بارگذاری کنم همه مخاطبان نظر می‌دهند و ناخودآگاه من به سمت سلیقه آن‌ها می‌روم و این برخلاف احترام گذاشتن به مخاطب است، در واقع سو استفاده از مخاطب است و نمی‌خواهد چیزی به مخاطب اضافه کند بلکه می‌خواهد به فالورهای خودش اضافه کند.

از تولید محتوای جدید می ترسم

نویسنده فیلم سینمایی خوب بد جلف با اشاره به اهمیت تولید محتوای ناب گفت: به عنوان تولید کننده از ساخت یک محتوای تازه می‌ترسم چون نگران عدد هستم. یک مثال می‌زنم می‌دانید که من بازیگر نیستم و ۱۲ سال است کار نکردم، اما در این سال‌ها بیشترین پیشنهاد بازیگری و حتی بازیگری تئاتر را دریافت کردم و حالا چرا این اتفاق رخ داده؟ از من که بازی ندیده‌اند، بخاطر مخاطبان اینستاگرامم بود. من دارم سعی می‌کنم که نیاز و انتظار مخاطب را در کارم در نظر نگیرم.

برخلاف نظر ایرج طهماسب عمل کردم

قاسم‌خانی با اشاره به تلاشش برای جلوتر حرکت کردن از مخاطب توضیح داد: در برنامه «کارناوال» یک عروسک را می‌نویسم و هیچ‌گاه هم مخاطب برنامه عروسکی نبودم، به همین خاطر با آقای طهماسب و محمد بحرانی صحبت کردم و دقیقا شخصیت عروسک را مخالف آن چیزی که به من گفتند نوشتم و اتفاقا یک فیلمنامه هم برای اثرم نوشتم.

وی در پایان گفت: برای این کار خیلی ترسیدم و نگران بودم که نگیرد و برنامه رامبد هم خراب شود، می‌توانستم یک کار کم ریسک‌تر انجام دهم اما این کار را نکردم. تولید محتوا بر اساس سفارش مخاطب تاریخ مصرف دارد اما بعد از آن به گونه ای تمام می‌شوید که خودتان هم باورتان نمی‌شود.

وی تصریح کرد: من برای پژمان جمشیدی نگرانم ، اینکه می‌گویند سینما بی‌رحم است درواقع مخاطب سینما، بی‌رحم است و حالا باید بگویم که فضای مجازی از سینما هم بی‌رحم‌تر است.


شناسه خبر: 65210
۲۶ مهر ۱۴۰۴
اشتراک‌گذاری:
بدون دیدگاه