مقایسهی ظاهر متین ستوده در دو مراسم ازدواجش، ازدواج اول با علی زندی و ازدواج دوم با کامران تفتی، نمایشگر دو رویکرد متفاوت در انتخاب لباس، آرایش و مدل موست. متین در یکی از مراسمها سراغ آرامش، سادگی و کلاسیک بودن رفته و در دیگری گرایشی آشکار به درخشش، نمایشگری و میکاپی سینمایی دیده میشود.
به گزارش پلاس ، در مراسم اول، متین ستوده لباسی با یقهای بلند و بسته پوشید که آستینهای شانهپفی و مچیدار داشت؛ بالاتنهی جذب و دامنِ بلندِ ساده و سفید بدون تزئینات شلوغ ،مشخصههای این پیراهن بودند. این ترکیب یعنی یقه بسته، سرشانهپف و دامن ساده، حسی از وقار و کلاسیک بودن القا میکرد و تأکید روی خط بالاتنه و سادگی پارچه، باعث میشد فرم طبیعی بدن و حرکات عروس برجسته شوند و به زیبایی او دامن بزنند.
در مقابل، لباس ازدواج دوم تماماً بهسمت جلوهگری رفت؛ از بالا تا انتهای دنبالهی بلند لباس، نگیندوزیها و درخشش فراوان وجود داشت. این نوع طراحی بیشتر شبیه لباسهای فرشقرمزی هالیوود است؛ تمرکز از سادگی به نمایش و جلب نور منتقل شده و دنباله و نگینها نقش اصلی را در خلق جلوهی بصری ایفا میکنند. همچنین وزن و بافت این دو لباس متفاوت است؛ لباس ساده و بدون تزئین، سبکتر است و حرکتی نرمتر دارد، در حالی که لباس نگیندار سنگینتر و ساختارمندتر جلوه میکند و در عکس و ویدئوها بیشتر جلب توجه مینماید.
در آرایش مراسم اول، رویکرد متین بسیار ملایم و طبیعی بود. میکاپی که چهرهی اصلی او را پنهان نمیکرد، با استفاده از رژ لب در طیف صورتی و گوشتی و تاکید بر رنگهای طبیعی و مات، ظاهری نرم و صادقانه پدید آورد. این سبک آرایش به همراه لباس ساده، تصویری آرام و بیآلایش از عروس ارائه داد که بیشتر روی خودِ فرد و جلوهی طبیعی او مانور میداد.
اما در مراسم دوم، آرایش تا حد زیادی به سمت گریم حرفهای رفته بود، یعنی پوششدهی بالاتر، کانتورینگ و هایلایت قویتر، اصلاحات چشمگیر در خطوط صورت و در نتیجه تغییر نسبتاً محسوس چهره. این نوع میکاپ بیشتر برای ثبت در دوربین و ویدئو اجرا میشود چراکه نور را بهتر میگیرد، ویژگیها را برجسته یا بازتعریف میکند و با لباس پرنگین هماهنگی دارد تا در تصاویر جلوهی بیشتری داشته باشد.
تفاوت رنگ و مدل مو در دو مراسم نیز مشهود بود. در اولین مراسم، موها به رنگ قهوهای گرم، با موجهای دلنشین و حالتدار پشت سر رها شده بودند؛ این مدل مو حس رمانتیک و طبیعی را تقویت میکرد و با یقهی بسته و دامن ساده ترکیبِ ملایم و زنانهای میساخت.
در ازدواج دوم اما موها بهطور مشخص روشنتر شده و بهصورت شینیون جمع شده بودند؛ این مدل رسمیتر به همراه رنگ روشنتر، فضای کلاسیکِ لباس نگیندار و آرایش گریمشده را تکمیل میکرد. جمعکردن مو باعث میشود که دقت و جلوهی نگینها و یقهی لباس بیشتر دیده شود و در عوض، آزاد بودن مو، حس نزدیکی و سادگی را منتقل میکند.
در مجموع، عکسهای متین ستوده در اولین ازدواجش، تصویر یک عروس «کلاسیک، ملایم و طبیعی» را ارائه داد که بهواسطهی یقهی بسته، آستینهای پفدار و میکاپ نرم، بر اصالت و ظرافت تکیه داشت؛ در حالی که دومین مراسم سمت و سوی «درخشش، نمایشی و سینمایی» داشت: لباسی پر از نگین، آرایش گریموار و شینیون روشن که تماماً طراحی شده بودند تا لحظه را در قاب تصویر برجسته کنند.
بدون دیدگاه